francescalopezp.blogg.se

Love <3 Hope <3 Believe <3 Faith

Arbetsansökan

Kategori: Allmänt

Jo, vi ska ta upp det här med jobb.
Man får läsa och höra så mycket om arbetslöshet, bland ungdomar.
Så trist att veta att det är så många nu för tiden som går utan, så vill gärna ge er lite tips på hur jag själv skriver och vad jag tänker på när jag gör min arbetsansökan.
 
  1. Det första jag gör är att tänka efter, vad jag kan tänka mig passa in, vad jag vill jobba med. Viktigt att tycka om det man gör!
  2. Sedan så går jag in på sidor på internet som tex metrojobb.se, ams.se.
  3. Läser igenom det jag blir intresserad av, skriver ner dem, går gärna in på deras hemsida och läser lite till tex om deras företag/skola/restaurang
  4. Sen så börjar jag skriva i Word eller det program du gillar, jag skriver mitt personnumer, adress, mobil. Sedan skriver jag om mig själv, (ett personligt brev)  om hur jag är som person, Varför just jag söker det jobbet.
  5. Sedan så skriver jag ner alla arbetslivserfarenheter, utbildningar, alla språk jag kan, hur pass bra jag pratar och skriver, datakunskap, utbildningar och så klart alla dina referenser.
  6. Sen tills sist så lägger jag in en bild på mig själv.
  7. Sen så mailar jag iväg eller postar iväg brevet, om jag inte får höra något från dem efter ca 1 vecka så ringer jag och kollar. (visar mer intresse)

Det ska ungefär bli 2 A4, för oftast så vill dem inte sitta och läsa för mycket. Ta med det viktigaste.
 
Lycka till!! ;)
Chao
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: