francescalopezp.blogg.se

Love <3 Hope <3 Believe <3 Faith

Färdig Kycklingwok

Kategori: Mat

Skulle skriva det här igår men min gosis vart lite trött direkt efter jag var färdig med matlagningen, så jag gick och la mig med honom tills han somna, vilket jag också gjorde!

När jag vaknade hade killen somnat på soffan (stackarn), såg att han hade ätit iallafall!

Gick och la min son i sitt rum, sen tog jag lite mat själv innan läggdags! (Inte så bra, I know) men jag va hungrig. ;) så nu har jag lagt upp bilder när woken vart färdig och skriva hur tillagade den!

Recept 4 pers

2  vitlöksklyftor
1 medelstor lök
1/2 röd paprika
2  kycklingfilé
2 st kycklingbuljong
1 msk wokkrydda
1 msk oregano
1 tsk mald svartpeppar
1/2 dl soya
2 tsk matolja
1/2 paket wokgrönsaker
Mängden av nudlar bestämmer man sjäv
 
Gör så här:

Koka vatten och sedan lägger du i nudlarna i en skål och häll i kokande vattne, låt det stå.
Hacka vitlöken, löken och fräs dem i olja,
stycka kycklingen i små munsbitar och häll i dem med vitlöken.
Krydda med svartpeppar, oregano och 1 kycklingbuljong, och låt det fräsa lite.
Sedan så häller du i wokgrönsakerna samt 1 st kycklingbuljong, rör om och låt det stå i 5 min.
Sedan så hackar du paprikan i längder och häll i samt soyan, låt stå i 5 min.
Till sista så har du i nudlarna, rör om ordentligt och vips så är det klar! ;)
 

Hoppas ni gillar receptet!

Puss och kram

Chao!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: